Barion Pixel

Általános Szerződési Feltételek

1. Általános tudnivalók

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) minden olyan termékre és szolgáltatásra kiterjed, melyek vásárlását Ön, mint vevő (a továbbiakban: Vevő, illetve Fogyasztó – elállási jog és szavatosság esetében) a Gemology Cosmetics Hungary Kft. (a továbbiakban: Eladó) által üzemeltetett webáruházban kezdeményez.

  • Az „Általános szerződési feltételek” és honlapunk nyelvezete magyar.
  • A szerződés nem utal egyetlen magatartási kódexre sem.
  • A megrendelések feladása áruházunkban kizárólag elektronikus úton lehetséges, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 5. és 6. §-ában foglaltak az irányadóak. A szerződés a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésekről szóló 45/2014. (II.26.) kormányrendelet hatálya alá tartozik.
  • A szerződés nem minősül írásban kötöttnek, azt nem iktatjuk és nem visszakereshető.
  • A megrendelések folyamán számlázási illetve szállítási adatok megadására kerül sor. Ezen adatok helytállósága Vevő felelőssége.
  • A rendelések teljesítésére az alábbiakban közölt feltételek érvényesek.

2. Webáruház üzemeltető adatai:

  • Cégnév: Gemology Cosmetics Hungary Kft.
  • Székhely: 8600 Siófok, Hock János köz 2. fszt. 16.
  • Cégjegyzékszám: Cg.14-09-320264 Somogy Vármegyei Bíróság
  • Adószám: 32336003-1-14
  • Központi ügyintézés és átvételi pont: 1016 Budapest, Krisztina krt. 73.
  • E-mail: info [kukac] gemology.hu 
  • Telefonszám:  +36 20 277 0777

3. Tárhelyszolgáltató adatai:

  • Cégnév: Amazon Web Services EMEA SARL
  • Székhely: 38 Avenue John F. Kennedy, L-1855, Luxembourg 

4. Szállítással kapcsolatos adatfeldolgozók adatai:

  • Cégnév: Magyar Posta Zrt.
  • Székhely: Budapest 1138, Dunavirág u. 2-6.
  • Telefonszám: +36 1 767 8200
  • E-mail cím: ugyfelszolgalat [kukac] posta.hu
  • Cégnév: GLS Hungary Csomag-Logisztikai Kft.
  • Székhely: 2351 Alsónémedi, GLS Európa u. 2.
  • Telefonszám: +36 29 886 670
  • E-mail cím: info [kukac] gls-hungary.com

5. Adatkezelési tájékoztatónk

6. Vételár

A webáruházban megadott vételárak minden esetben bruttó árak, melyek tartalmazzák az aktuálisan érvényes általános forgalmi adót és egyéb közterheket, viszont nem tartalmazzák a kiszállítás költségét. Amennyiben technikai hiba miatt téves ár jelenik meg az áruházban, egyeztetés végett telefonon (vagy e-mailben) megkeressük Önt, még az áru elküldése előtt.

7. Szállítási módok és fizetési lehetőségek

Webáruházunkban történő vásárlásnál az alábbi szállítási és fizetési módok választhatóak:

  • GLS szállítás – a GLS professzionális logisztikai szolgáltatása biztosítja, a szállítás díja egységesen bruttó 1890 Ft.
  • személyes átvétel – webáruházunk online felületén előzetesen leadott és kifizetett rendelések a kikészítést és a kiértesítést követően személyesen is átvehetőek. Átvételi pontunk címét és az ügyfélfogadási időpontok itt megtalálhatóak, illetve a visszaigazoláson szerepelnek.

Fizetés tekintetében:

  • átutalás: az automatikusan kiküldött díjbekérő alapján banki átutalással lehetséges fizetni, majd a vételár jóváírását követően megkezdjük a rendelés feldolgozását. Szállítási kötelezettségünk a vételár maradéktalan kiegyenlítéséig nem áll fenn.
  • bankkártya: Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

A GLS csomagok sikeres kézbesítése érdekében a kiszállítás várható időpontjáról előzetes tájékoztató kerül kiküldésre. Ez alapján a GLS-nél lehet kezdeményezni az átvétellel kapcsolatos bármilyen módosítást, mint például a cím vagy időpont. GLS csomagpontok esetében értesítés küldése a csomagpontra érkezést követően történik, és módosításra nincs lehetőség. Kiszállítás csakis Magyarországi címre történhet.

Rendeléseket beérkezési, illetve fizetettségi sorrendben dolgozzuk fel. Törekszünk a raktári tételek 1 munkanapos szállítására, de garanciát nem tudunk rá vállalni a feldolgozási kapacitás fizikai korlátai miatt. Ezen kívül a szállítás határideje sok egyéb rajtunk kívülálló tényezőn is múlhat, a helytelenül megadott címektől kezdve az ünnepi túlterheltségeken át egészen az időjárásig, így a szállítmányozás késedelméért anyagi felelősséget nem vállalunk.

A szállításhoz kapcsolódó mennyiségi, illetve minőségi reklamáció a csomag kézhezvételét követő 3 munkanapon belül lehetséges, kivéve a szavatossági körbe tartozó reklamációkat.

Számlázás a megrendelő által a webes felületen rögzített adatok alapján történik. Minden rendeléshez ÁFÁ-s számlát adunk (törvényi előírás), ezért fontos a szükséges adatok pontos megadása. A számla egy példánya az áruval kerül kiküldésre a megrendelő által megadott adatok alapján. A számla hiányát, vagy a számlázási adatok módosítása iránti igényt az áru kézhezvételét követő 3 munkanapon belül szükséges jelezni. Ezen túlmenően a számla ismételt elküldése, vagy a számlázási adatok módosítása bruttó 3000,- Ft-os adminisztrációs díj megfizetésének ellenében lehetséges.

Szállítmányainkra a biztosítási fedezet felső határa 100.000,-Ft. Káresemény esetén az e feletti érték megrendelő kockázata és felelőssége.

8. Vevő vásárlással kapcsolatos kötelmei

  • Vevő vállalja, hogy az Eladótól vásárolt termékeket nem használja fel, illetve nem értékesíti tovább katonai célokra, vagy olyan életfenntartó készülékekhez ill. –rendszerekhez, humán implantációkhoz, nukleáris berendezésekhez vagy –rendszerekhez, vagy egyéb olyan alkalmazásokhoz, amelyekben a termék meghibásodása életet veszélyeztethet, vagy katasztrofális következményt vonhat maga után.
  • Vevő az Eladót minden olyan harmadik személytől eredő igény alól mentesíti, amely a fenti tájékoztatással ellentétes magatartásból származik.

9. Elállási jog – kizárólag Fogyasztó részére

A Ptk. 685. § d) pontja értelmében Fogyasztónak minősül mindaz a személy (Vevő), aki a gazdasági, vagy szakmai tevékenysége körén kívül köt szerződést. Fogyasztó jogosult a 45/2014. (II. 26.) kormányrendelet alapján a megrendelés tárgyát képező termék átvételét követő 14 napig indoklás nélkül elállni a vásárlástól. Ebben az esetben Eladó köteles Fogyasztó által kifizetett vételár összegét haladéktalanul, de legkésőbb elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríteni. Ez a jog a szerződéskötés napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolható.

Amennyiben az Eladó az elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének nem tesz eleget, úgy az elállási vagy felmondási idő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha Eladó a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra vagy felmondásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap. Abban az esetben, ha a tájékoztatás Fogyasztó (Vevő) által hibásan megadott e-mail cím miatt hiúsul meg, és ezt Eladónak a termék kézhezvételéig nem jelzi, úgy Eladó a tájékoztatás tényét jelen ÁSZF rendeléskor történő elfogadásával bizonyítottnak tekinti.

Fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket, kivéve, ha az Eladó előzetesen vállalja ezen költség viselését. A Fogyasztót ezen felül egyéb költség nem terheli.

Elállási jog gyakorlásának menete

Amennyiben a Fogyasztó élni kíván elállási jogával, úgy azt az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. A törvényben előírt tartalmú elállási nyilatkozat minta itt letölthető, melyet (vagy ennek megfelelő tartalmút) a fenti elérhetőségek egyikére kell elküldeni a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén a küldés idejét kell figyelembe venni.

Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket Eladó fenn megadott postázási címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkeznie 14 napon belül).

Fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. Fogyasztót ezen felül egyéb költség nem terheli, Eladó azonban nem köteles Fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amelyek Eladó által felkínált legolcsóbb áruátvételi módtól eltérő szállítási mód választásából adódtak. Eladó jogosult a vételár visszafizetését visszatartani, amíg vissza nem kapta az elállás tárgyát minden tartozékával együtt. Visszatérítésnél az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési mód alkalmazandó, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez a hozzájárulását adja. Ebből kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli. Fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogot a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban meghatározottak szerint gyakorolja.

Több termék adásvételekor, amennyiben azok szállítása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tétel, vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet Fogyasztó az elállási joggal.

A rendeltetés ellenes használatból, és visszaküldésnél a nem megfelelő csomagolás alkalmazásából eredő károkért Fogyasztó felel. Kizárólag forgalomképes, eredeti állapotában, tartozékaival együtt visszajuttatott termék ára jár vissza. A visszaküldés módjáról célszerű előre egyeztetni. Utánvéttel visszaküldött termék átvételét Eladó jogosult megtagadni.

Elállási jog alóli kivételek

Az elállási jog nem érvényesíthető

  • jellegükből eredően nem visszavásárolható termékekre (felbontott csomagolású szoftverek, félvezetők, elemek, akkumulátorok, spray-k).
  • Fogyasztó kifejezett kérésre egyedileg összeállított konfigurációk és/vagy beszerzett termékek vonatkozásában.
  • nem forgalomképesen, hiányosan, hibásan, üzemképtelenül vagy a megrongált állapotban visszajuttatott termékekre.

10. Visszavásárlás lehetősége fogyasztónak nem minősülő vevőtől

Eladó fenntartja magának a jogot, hogy egyes esetekben saját belátása szerint döntsön a Fogyasztónak nem minősülő Vevő (cég, egyéni vállalkozó stb..) által tévesen vásárolt, de nem egyedi megrendelésre szállított termékek visszavételéről. Ennek feltételei egyrészt, hogy Vevő ilyen irányú szándékát a szóban forgó termék vásárlásától számított 14 napon belül írásban jelezze, valamint a terméket eredeti csomagolásában, forgalomképes állapotban saját költségén vissza is küldje Eladónak. Másrészt feltétel, hogy Eladó jóváhagyja a kérést. A visszavásárlás kapcsán Eladó jogosult kezelési költség felszámítására, melynek mértéke az eredeti vételár maximum 30%-a, de minimum 1000,-Ft, amit az általa kiállított jóváíró számlán feltüntet.  

11. Szavatosság és jótállás (garancia)

A termékekre vonatkozó szavatossági és jótállási feltételek a termékek csomagolásán vagy dokumentációján találhatók. A 151/2003. (IX. 22.) számú Kormányrendeletben meghatározott tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó jótállás minimálisan 1 év. A megrendelt termékekre az Üzemeltető Ptk. 305. § szabályai szerint szavatosságot vállal.

12. Panaszügyintézés lehetőségei

Ügyfeleink webáruházunk tevékenységével, vagy az ott forgalmazott termékekkel kapcsolatos panaszaikat e-mailben, postai úton vagy akár személyesen is jelezhetik részünkre a központi ügyintézés címén és elérhetőségein (lásd a 2-es pontban):

  • Gemology Cosmetics Hungary Kft.
  • 8600 Siófok, Hock János köz 2. fszt 16.
  • E-mail cím: info [kukac] gemology.hu
  • Telefonszám: +36 20 277 0777

A beérkezett panaszokra kötelesek vagyunk 30 napon belül írásban válaszolni. Amennyiben az ügyfél által megfogalmazott panaszt nem tartjuk jogosnak, úgy azt kötelesek vagyunk írásban megindokolni, és részére elküldeni. Amennyiben a panasz rendezését nem találja kielégítőnek, úgy Fogyasztó számára további jogérvényesítési lehetőségek kínálkoznak:

  • A lakhelyhez legközelebb eső illetékes járási hivatal fogyasztóvédelemmel foglalkozó munkatársainál. Járási hivatalok listája ide kattintva érhető el.
  • Békéltető testületeknél, a vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület címe: Somogy Vármegyei Békéltető Testület, 7400 Kaposvár, Anna utca 6., Telefonszám: +36 82 501 000, Fax: +36 82 501 046 E-mail: skik [kukac] skik.hu, a honlap ide kattinva érhető el.
  • Bírósági eljárás keretében: Amennyiben Fogyasztó nem fordult békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulnia.

Kelt: Siófok, 2024. január 12.